بیشتر بخوانید بیشتر بدانید

به صفحه من خوش آمدید

بیشتر بخوانید بیشتر بدانید

به صفحه من خوش آمدید

جک پالت چیست ؟

جک پالت چیست ؟

جک پالت نوعی از تجهیزات انبارداری است و برای جابجایی ، حمل و نقل ، بلند کردن بارهای مختلف در مکان هایی نظیر انبارها ، کارخانجات و استفاده می گردد.این دستگاه با نام هایی چون پالت تراک و لیفتراک دستی نیز شناخته میشود.

جک پالت که به نامهای پالت تراک، پالت بر، پالت پمپ و یا گاری پمپی نیز شناخته می شود . جک پالتها برای جابجایی و انتقال ساده تر بسته ها ومواد ذخیره شده به کار می روند چون بسته ها روی پالتقرار می گیرندجک پالتها معمولا برای جابه جایی پالتها طراحی شده اند. وسایلی کاربردی برای حمل و جابه جایی انواع بار در محیط هایی کوچک مانند فروشگاه ها، انبارها، داروخانه ها و محیط هایی بزرگ مانند کارخانه ها و کارگاه ها در حالت های مختلف و متناسب با نوع کاربری خاص آن ها طراحی و تولید می شوند. این وسایل را را با عناوینی دیگر نیز می شناسند. مانند: پالت تراک، لیفتراک دستی، پالت بر و ...
اصلی ترین هدف جک پالت ها جابه جایی بار است که در انواع مختلف ویژگی های دیگری نیز دارا هستند.

از این محصول بسته به کارایی آن در موارد مختلفی استفاده میشود.

جک پالت به سبب سهولت در کار ، علاوه بر کارخانجات و انبار ها در فرودگاه ها ، کارگاه ها و همچنین فروشگاه های بزرگ  نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

از دیگر دلایل محبوبیت این دستگاه میتوان به ارزان قیمت تر بودن و همچنین پایین تر بودن هزینه های تعمیر و نگهداری آن نسبت به دستگاه هایی نظیر لیفتراک های دیزلی یا لیفتراک برقی اشاره کرد.

ساختمان و نحوه عملکرد

دارای یک سیستم جک روغنی جهت بالا و پایین آوردن پالت و کالای مورد نظر بوده و به وسیله دسته ترمز تعبیه شده بر روی دسته فرمان، کنترل می شود.

عملکرد این وسیله به طوری است که پیستون ها را با هوا پر کرده و موجب آغاز انجام عملیات به وسیله پمپ تعبیه شده و جک روغنی می شود.

شاخک ها به عنوان یک سطح مقطع برای قرار دادن کالا روی آن و بلند کردن آن ها و همچنین جابه جایی پالت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کل سیستم و شاخک های آن بر روی یک شاسی و بدنه قرار دارد که این بدنه نیز با تعدادی چرخ و همچنین یک دسته فرمان مناسب برای هدایت جک پالت تجهیز گشته است.

به طور کل تمام اجزا که شامل بدنه و شاسی، پمپ و جک روغنی، دسته فرمان و چرخ ها می‌باشند ، در کنار هم یک سیستم منحصر به فرد را به عنوان جک پالت برای حمل و نقل کالاها به وجود می آورند.

معاوضه لیفتراک

لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک‌های برقی یکی از انواع لیفتراک‌ها هستند که برای جابه‌جایی و حمل بارهای سنگین از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند.


کاربرد لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک برقی هم مانند لیفتراک‌ دیزل و یا سایر لیفتراک‌ها، برای جابه‌جایی یا بلند کردن بار تا ارتفاعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به دلیل استفاده از انرژی الکتریکی به جای سوخت‌ فسیلی، در محیط‌هایی که رعایت بهداشت اهمیت بالایی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.


لیفتراک برقی در چه صنایعی بیشتر کاربرد دارد؟

لیفتراک‌های برقی در صنایع ‌غذایی، صنایع داروسازی‌، سردخانه‌ها، صنایع آرایشی و بهداشتی و انبارهای کوچک (به علت امکان گازگرفتگی افراد در صورت استفاده از لیفتراک‌هایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند) بیشترین کاربرد را دارد.

قیمت لیفتراک برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت لیفتراک‌‍ های برقی می‌توان به مواردی چون تناژ، سال ساخت، مدل دستگاه، شرکت سازنده و قطعات اشاره نمود که در ادامه هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد.

چرا باید لیفتراک برقی خرید؟

از مزایای لیفتراک‌ برقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

لیفتراک برقی سر و صدای بسیار کمتری نسبت به دیگر لیفتراک‌ها دارد.

نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه سوخت ندارید.

لوازم لیفتراک برقی استهلاک کمی دارند.

کاهش هزینه سرویس و نگهداری لیفتراک برقی.

عدم ایجاد دود و آلودگی در محیط.

 

هزینه سرویس و نگهداری لیفتراک برقی چگونه است؟ آیا معاوضه لیفتراک به صرفه است ؟


اغلب هزینه سرویس و نگهداری دستگاه‌ها مربوط به برد و باطری لیفتراک برقی می‌باشد. اما جای نگرانی نیست چرا که اغلب بردهای این دستگاه قابل تعمیر هستند و تنها در مواردی خاص نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. در صورتی هم که نیاز به تعویض باتری پیدا کنید می‌توانید با فروش داغی باتری خود به ضایعاتی‌ها تقریباً یک سوم هزینه خرید باتری جدید را جبران نمایید. به طور کلی هزینه تعمیرات لیفتراک برقی نسبت به لیفتراک‌ دیزل بیشتر است اما به دلیل دوام بیشتر قطعات، نیاز کمتری به تعمیرات خواهید داشت.

در صورت کارکرد طولانی مدت ، استهلاک لیفتراک بالا رفته و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز افزایش می‌یابد که در این صورت معاوضه لیفتراک از نگهداری آن به صرفه تر است.