بیشتر بخوانید بیشتر بدانید

به صفحه من خوش آمدید

بیشتر بخوانید بیشتر بدانید

به صفحه من خوش آمدید

شستشوی پرده زبرا

پرده زبرا از دو قسمت تور و پارچه تشکیل شده و بدلیل قرار گرفتن در مسیر پنجره و جریان هوا بیشترین گرد و خاک را به خود جذب کرده و اگر مدت زمان طولانی تمیز و یا شستشو نشود ،پرده به مرور چرک تاب شده و ممکن است نیاز به تعویض کلی پیدا کند.

ترجیحا پرده ها را هر شش ماه یکبار شستشو دهید.

روش های شستشوی پرده زبرا

روش اول شستشوی پرده ،به کمک دستگاه بخارشوی است که ممکن است همه افراد دسترسی به دستگاه بخارشوی نداشته باشند و نکته بعدی اینکه به کمک این روش تمیزی کامل حاصل نشده و این یک روش تمیز شدن کامل نیست اما پرده را بدون نیاز به باز کردن از جای خود میتوان در حالت  باز شده تمیز کرد و یکی از ساده ترین روش های تمیز کاری پرده زبرا است.

یک روش ساده نیز وجود دارد که نیاز به ابزار خاصی نداشته و تنها با یک اسفنج نرم و مواد شوینده میتوانید پرده را کف مالی کرده و در جای خود تمیز کنید.

در این روش به دلیل خارج نشدن کف و آب ، تمیزی سطحی صورت گرفته و برای اینکه کف و آب از پارچه عبور کند بهتر است در این روش طوری تمیز کنید که آب و کف ،در پارچه باقی نمانده و کثیفی و گرد و خاک حتما از پرده خارج شود.

روش بعدی شستشوی پرده زبرا استفاده از خدمات خشک شویی است که در این روش پرده پس از باز کردن از بست فلزی و خارج کردن پارچه ، با استفاده از مواد مخصوص و بدون استفاده از آب تمیز می شود و این نوع خدمات و خشک شویی پرده زبرا فقط توسط مراکز خاصی انجام میشود .

این روش بدلیل پایین بودن کیفیت شستشو خیلی توصیه نمی شود.

روش چهارم ، شستشوی کامل پرده با آب و مواد شوینده است که در ابتدا برای شستشوی  پرده زبرا باید پرده را از جای بست های خود خارج کنید .

بست های پرده زبرا یا پیچی هستند و یا فنری و پس از پایین آوردن پرده پیچ های یک طرف را باز کرده و پارچه را از جای خود به صورت کشویی خارج کنید وبه کمک یک اسفنج نرم  و مواد شوینده معمولی( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی )  پارچه را روی یک سطح صاف شستشو دهید سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و بعد از خارج شدن آب آن و قبل از خشک شدن کامل ،آن را در جای خود قرار داده و پرده شسته شده را باز کنید تا به همان شکل خشک شود.

معایب و مزایای شستشوی کامل پرده زبرا

در این روش احتمال آسیب رسیدن به پارچه زیاد است.در حین شستشوی پرده زبرا نباید پارچه چروکیده شود و یا روی هم مانده و خشک شود. ممکن است، پارچه حالت قبلی خود را از دست بدهد.( به دلیل شستشوی نامناسب)

باز کردن کامل پرده زبرا ، مقداری تخصصی بوده و از عهده بعضی از افراد خارج است و برای خارج کردن پارچه احتمال پاره شدن آن زیاد است و این کار باید با دقت کافی انجام شود.

مزیت شستشوی کامل پرده زبرا در تمیزی کامل آن است و در مکان هایی که نیاز به پاکیزگی دوره ای و کامل هست بهترین مورد هست.

موارد احتیاط  هنگام شستشوی پرده

اگر در پرده های شما چسب بکار رفته و یا احتمال پوسیدگی در پارچه وجود داشته باشد، بهترین روش تمیز کاری ونظافت پرده، روش خشک شویی است و یا در صورت ارسال پرده و  این نوع خدمات به شرکت ها حتما این موضوع را با آنها مطرح کنید تا با احتیاط بیشتری پارچه را باز کرده و شستشو دهند.

بیشترین آسیب دیدگی پرده ها در هنگام نظافت و باز کردن و بستن پرده ، به خصوص در فصل پایان سال و یا رنگ کردن دیوارها اتفاق می افتد ،پس حتما در هنگام باز و بسته کردن پرده با احتیاط این کار را انجام دهید.

برای مشاوره در زمینه خرید یا فروش پرده میتوانید به سایت مصطفی عامری مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد